Cik Qaqa Chiquititas ❤
THE SWEET OWNER



Cik Qaqa Chiquititas
Atika Baharudin
Sweet Sixteen '13
SPM Candidates 2014
SMK Tengku Panglima Perang Tengku Muhammad
6 December 1997

Saya akan menggunakan kata ganti nama "aku" disini. Sebab lebih selesa kot. Hehe. Mintak maaf ye readers :)

NAVIGATION

Navigation : touch hover image



Entry Owner Lyrics Ohsem

Assalamualaikum :) Hello peeps! Welcome to my super duper awesome blog :P Don't forget to follow me, drop your link and comment ❤


FAVOURITE QUOTES

Apabila untuk mendapatkan sesuatu itu. Bersungguh-sungguh macam mana pun kita. Bersusah-payah macam mana pun kita. Berusaha macam mana pun kita. Jika Allah s.w.t telah mengkehendaki itu bukan milik kita. Maka kita wajib menerimanya dengan hati yang redha. Sesungguhnya Allah telah menyediakan sesuatu yang lebih baik sebagai pengganti :)


TALKIE TALKING

No Harsh words here dear
Kindly drop your link
I will blogwalking you back
I'll be glad if you give your feedback about my blog
Let's be my super friends

 budak belum mandi kat sini



BLOG ARCHIVE



SPREAD THE LOVE



ASK ME?




PENGOMEN TERHEBAT

AWESOME CREDITS


Basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Atika Baharudin
Follow: Facebook | Twitter 
Best Views : Google Chrome







Sakit Tapi Memuaskan




Hi Readers! Seram ke gambar atas tu? Tak kan? Agak agak bape purata tahap keseraman tu [__/10]? So malam semalam aku menggila post gambar ni kan facebook letak caption "gua baru settle masalah dengan arwah hatters gua, ada sesape lagi yang tak puas hati dengan gua?" Pergh. Tapi baca caption dah tahu yang aku totally melawak buduss rite? 2 second ago.. Someone comment, "What? Like seriously? (sambil buat emoticon tekejut monyet)" 24 minutes ago, "Tipu dosa tauuuu. Betul ke????? (soalan mcm percaya 60% caption yg aku tulis)" 

LOL. I'm like, "wtf man. You crazy or idiot? What the annoying person -.-" Tapi cakap dlm hati jelah. Dah geram sgt aku tukar je caption tu. Malas nak kompromi. HAHAHA. Okay, so jom kita kembali ke pangkal jalan sebab aku rasa apa yg aku cerita ni dah banyak sesat dari motif aku buat entri ni. wkwkwkw. 

Tengok tajuk entri. Tengok gambar atas. K cukup. Sambung baca. Sebelum tu nak mintak sory dulu gambar atas tu guna low quality camera. Snap pun by my niece. Kabur -.- hew hew. Apa yg sakit? Okay, biar aku strait forward jelah eh. Sebenarnya korang dah terpedaya dgn aku. HAHAHA (gelak bangga even aku dah tahu korang tak terpedaya langsung) 

Memang aku sakit pun. Sakit hati sebab jari jemari comel yg aku gunakan untuk menaip keyboard buruk ni habis bertukar menjadi comot lepas kerjakan asam boi (saje ngengada pakai ayat panjang -.-) Padahal boleh je pakai gloves kan. Memang aku sengaja nak bermanja-manja dengan beliau (asam boi). Ekceli aku tolong makcik aku buat bisnes kecil-kecilan. Kami terima je kalau ada orang order kek coklat ke, cup cake, katering macam2 makanan etc untuk tambah pendapatan kan? :)

So sekarang ni aku tengah buat air asam boi campur limau nipis! Pernah dengar tak? Kalau tak pernah dengar atau pernah dengar tapi tak pernah buat, meh nak share caranya senang sangat tau! (ajet ajet chef jap) hew hew

Oh lupa lak, nak buat ni amik masa a few days jugak sebab limau nipis tu kena rendam dengan air garam terlebih dahulu sampai limau ni dah lembik boleh picit picit gitu! HAHA. Tujuan rendam ni selain nak bagi lebih Umm! (LOL) ia jugak untuk memudahkan kita potong sebahagian limau nipis tu untuk sumbat asam boi ni tadi dalam limau nipis tersebut. Jenis asam boi mengikut cita rasa masing-masing :)




Begini lah rupa dia lepas dah sumbat k..



Selesai acara sumbat menyumbat ni, the last one is rendam limau nipis tadi tu dalam air gula. Jumlah air gula mengikut kesesuaian jumlah limau nipis okay. Siap! So bila nak buat jusnya, amik jelah limau nipis yg dah campur dengan air gula tu tadi, then campur je air masak. Jangan lupa tambah ais untuk bagi lagi sodap botingkek-tingkek k! HAHA



Serius talk. Look quite scary to me, but delicious uolllssss :D

P/s : Gambar jus yang dah siap takde. Belum buat lagi. wkwkwkw






20 Comments:

Blogger Hoyaz said...

Dasyatnya makan sampai macam tu... Hahahaha...

25 November 2013 at 22:44  
Blogger Atika Baharudin said...

hahaha, nak buat camne. dah bisnes. wakaka

25 November 2013 at 22:58  
Blogger Sha said...

so yummy...minum letak ais best!

25 November 2013 at 23:48  
Anonymous Anonymous said...

ingatkan inai tadi rupa2nya asam. lol xD

26 November 2013 at 00:20  
Blogger Atika Baharudin said...

@Sha : yupp! betul betul :D

26 November 2013 at 02:38  
Blogger Atika Baharudin said...

@mazni : inai eh? emmm, pakai inai comot macam tu memang best kot. haha

26 November 2013 at 02:39  
Blogger Unknown said...

I bet that the Asam boi taste better on the second pics. Wish to try it, how I like Asam Boi itself, not in the water.

26 November 2013 at 07:08  
Blogger Atika Baharudin said...

oh really? yeah, the taste between asam boi itself and the juice quite different maybe :)

26 November 2013 at 07:39  
Blogger claudy said...

Looks yummy. omnomnomnom:3

26 November 2013 at 09:25  
Blogger Atika Baharudin said...

yeah, should try this :D

26 November 2013 at 10:48  
Blogger Trumpet Vine said...

mcm mn nk follow back blog awak.....button kt atas mcm x leh guna

27 November 2013 at 07:22  
Blogger Nur said...

wahhh...baru taw cara2 nak buat menda alah ni..if pergi perlis selalu order air asam boi ni..mmg sedap...lepas ni boleh buat sendiri da.. thx for sharing :)

27 November 2013 at 17:23  
Blogger Atika Baharudin said...

hehe, yeke? yeah memang sedap pun ^^ orait welcome :)

27 November 2013 at 19:36  
Blogger Nae said...

Mula mula ingat tu darah . Ergh --'

27 November 2013 at 21:55  
Blogger Atika Baharudin said...

Ngeh ngeh :D memang nak buat nampak cam darah. wkwkw

27 November 2013 at 23:37  
Blogger Unknown said...

Oh, menariknya. Ni macam ais krim asam boi tu ke?

30 November 2013 at 19:21  
Blogger Unknown said...

Oh, menariknya. Ni macam ais krim asam boi tu ke?

30 November 2013 at 19:21  
Blogger Atika Baharudin said...

@mommy : ha'ah :)

3 December 2013 at 03:53  
Blogger kakaktiricinderella said...

pestime nie tgok . haha sedap tak?

3 December 2013 at 05:31  
Blogger Atika Baharudin said...

@siara : haruslah sodap :D

4 December 2013 at 07:08  

Post a Comment

Terima kasih daun keladi,
Esok-esok komen lagi...